Ik heb de online documentatie in een help bestand gezet, zodat je dit altijd bij de hand hebt (ook als er geen internet verbinding is of de site offline is.
Als je interesse hebt, kun je mij een PM sturen en je krijgt het van mij.
Multi Commander is freeware geworden. De auteur geeft wel aan dat het mogelijk in de toekomst weer shareware wordt.
Interessante Total Commander kloon met veel features, welke ik in het verleden al eens heb uitgeprobeerd.
Een aanrader.
Download 32 bit versie: http://multicommander.com/files/updates/MultiCommander_win32_(1.1.0.780).exe
Download 64 but versie: http://multicommander.com/files/updates/MultiCommander_x64_(1.1.0.780).exe
![]()
Laatst gewijzigd door Ennovy; 10 april 2012 om 06:41
Ik heb de online documentatie in een help bestand gezet, zodat je dit altijd bij de hand hebt (ook als er geen internet verbinding is of de site offline is.
Als je interesse hebt, kun je mij een PM sturen en je krijgt het van mij.
In deze versie is de optie om vanuit het Help menu een installatie naar USB te doen nog uitgeschakeld.
De auteur is vergeten dit in de gratis versie ook te activeren.
Lees het forum hierover, waar je ook een download link vindt naar een nieuwere versie, zodat de optie wel is ingeschakeld.
Ik heb gisteravond maar eens Multi-Commander geïnstalleerd en ik moet zeggen dat het een heel fijne File manager is. Ook al moet ik wennen aan hoe het werkt met die double klik rechter muis knop voor het context menu. (En ik ben nog niet bereid om FreeCommander te verwijderen, hoe wel die kans groter word.)
Maar ik heb even een vraagje, ik heb al redelijk wat van de knoppen onder aan veranderd naar mijn wensen. Maar is er een mogelijkheid dat ik één van die knoppen zo kan aanpassen dat als ik er op klik de prullenbak word geleegd? Ja ik weet het, het is een kleine moeite om even MC te verkleinen en dan de prullenbak leeg te maken...maar toch.![]()
Je kunt bijvoorbeeld wel een externe applicatie opstarten (User Defined Commands) en daarbij parameters doorgeven zoals in dit voorbeeld:
Information
MC.Run CMD="Notepad.exe" ARG="c:\myFile.txt" ![]()
Met dit in het achterhoofd, zou je nircmd kunnen gebruiken om de prullenbak te legen.
Nircmd vind je hier: http://mozeskriebel.com/download.php?view.1166
Het is een kleine, portable applicatie van Nir Sofer
Prullenbak legen met nircmd (vanuit MultiCommander):
MC.Run CMD="C:\pad naar nircmd\nircmd.exe" ARG="emptybin"
Nircmd wordt na het uitvoeren van de opdracht direct weer afgesloten.
Nircmd heeft natuurlijk nog veel meer mogelijkheden (zie website)
Laatst gewijzigd door Ennovy; 8 augustus 2011 om 10:58
Ja MC liet mij dat zojuist merken ja, toch bedankt voor het melden.![]()
Ben er sinds kort mee aan het spelen en op mijn 64-bit machine werkt het sneller dan mijn Total Commander.
Verder vind ik de vele configuratiemogelijkheden erg prettig.
Nou nog een Nederlandse versie
Eigenlijk geen tijd voor, maar zal toch maar eens een beginnetje gaan maken met de vertaling.
Tja ik zou het best weer willen gebruiken, maar sinds ik laatst mijn systeem opnieuw heb moeten installeren kan ik Multicommander niet meer installeren. Nou ja dat is een vekeerde woord keuze...ik kan het wel installeren maar als ik het dan probeerde op te starten gebeurde er totaal niks.
Zelfs in Process Hacker kon ik zien dat er geen process gestart was die met Multi Commander te maken had. Ik gebruik Windows 7 Ultimate 64 bit.
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)
Favorieten/bladwijzers